Concept

Een winkel waar je duurzaam wonen kunt kopen: dát is Reimarkt. Reimarkt, een initiatief van verschillende marktpartijen, heeft een nieuwe marktgerichte aanpak om koop- en huurwoningen snel energiezuinig te maken. De winkel functioneert volgens de retailformule: een bewoner vindt kant-en-klare producten voor zijn woning in het schap. Daarachter zit een uitgekiende strategie van productinnovatie, bewustwording en financiering.

winkel voor duurzaam wonen

Reimarkt is een winkel waar woningeigenaren en -huurders duurzaam wonen kunnen kopen met als doel daarmee energiebesparing en wooncomfort vergroten. Vanuit woongenot en klantwaarde is een passende productlijn ontwikkeld. Voor iedere woning liggen er kant en klare oplossingen in het schap, van dubbel glas tot 0-op de meter woningen. We dagen klanten uit met aanbod op maat dat men niet had verwacht, maar altijd al wilden hebben. Klanten zien direct wat het kost én wat het oplevert.

"Reimarkt maakt verduurzamen transparant, aantrekkelijk en makkelijk"
Henk Kieft, initiator

makkelijker is beter

De huidige initiatieven die de woningverduurzaming moeten versnellen slaan niet aan omdat de verduurzamingsdrang bij consumenten laag is, de mogelijke besparing en de voordelen niet helder zijn, er geen overzichtelijk integraal aanbod is en de financiering onduidelijk is. Het Reimarkt winkelconcept maakt dit transparant, aantrekkelijk en makkelijk.

Innovatie in de bouw

Een kritische succesfactor voor Reimarkt is de kostprijs van duurzame renovatie verlagen zonder in te boeten op kwaliteit. Daarom steken we veel energie in een conceptuele aanpak. Met leveranciers ontwikkelen we intelligente niet-projectgebonden oplossingen voor alle verschillende woningtypes in een stad, die we met de klant op maat maken. Door de schaalgrootte blijft de kostprijs laag én wordt de klant uniek bediend. Het circulaire werkproces is zelflerend en erop gericht de werkstromen en producten continu te verbeteren.

een uniek marketing systeem

Met een sterk marketingconcept werken we aan sterke klantrelaties. Van activeren, triggeren en informeren naar gericht adviseren tot een ontzorgde realisatie. Deze klantreis wordt gemonitord, is maatwerk voor verschillende doelgroepen in de stad en vormt de structuur van het CRM-systeem, waarmee bewoners (digitaal en persoonlijk) begeleid worden.

Daarom Reimarkt:

– Verkoop van producten tegen een vaste prijs en prestatie
– Interactief on- en offline klantcontact: sneller tot investeringsbesluit
– 100% marktinitiatief, passend binnen de huidige wet en regelgeving
– De producten zijn te financieren uit het energie voordeel
– Aantrekkelijk voor kopers én huurders
– Opschalen van de particuliere verduurzaming
– Verkleinen van de economische kring en lokale werkgelegenheid

Het Reimarkt Inspiratieboek

Een winkel waar je duurzaam wonen zó uit het schap mee kunt nemen, dat lijkt te mooi om waar te zijn. Maar Reimarkt werkt er hard aan om duurzaam wonen voor iedereen mogelijk te maken. Te beginnen in Enschede! Benieuwd hoe dat werkt?

Lees nu het Reimarkt Inspiratieboek!